A projekt címe: ÖKO-szem
Iskolánkban, ahol az alapítványunk működik, fontos szerepe van az ökoszemlélet kialakításának, 2012-ben Örökös Ökoiskola címet nyertünk. A gyermekeket úgy neveljük, hogy döntéseikbe beépüljön a környezettudatos gondolkodás, a természet- és a környezetvédelem.
A tavalyi tanévben egy élhetőbb, zöldebb iskolaudvarért dolgoztunk. A szülők és diákok bevonásával 5 fát és 29 cserjét ültettünk szintén pályázati forrásból.
Mivel az ökoiskolai tevékenységeink között többek között szerepel a szelektív hulladékgyűjtés, ÖKO jeles napokról való megemlékezés (pl.faliújságon), egészségnapok szervezése, illetve veteményes-, virágos- és gyógynövénykert gondozása, 2019 őszén e témában pályáztunk önkormányzati támogatásra. A pályázati előkészítés során a pedagógusok és az Öko-tanács diákjai javaslatot tettek a fejlesztésekre. A sajnos még mindig fennálló járványügyi helyzet miatt a pályázat megvalósítása kitolódott, így az 2020. szeptember 01. – december 31. között valósult meg.
Az ökoszemlélet hosszú évek óta alakítja pedagógiai programunkat így a fejlesztések fenntarthatósága biztosított.
Köszönjük szépen a támogatást kitűzött céljaink megvalósításához!
A projekt bemutatása
Udvari fejlesztések: Az iskola udvarán 3 db magaságyás és egy mezítlábas tanösvény létrehozása volt a cél. A pályázati összegből egy gyári, összeszerelhető Leier Durisol magaságyást rendeltünk, emellett faanyagokból két másikat készítettünk el. A szülők, pedagógusok, gyerekek nagy kedvvel dolgoztak mind az előkészületeken, mind az összeszerelésben, mind a feltöltésében.
Az új magaságyások elkészültével a tavaszi időszaktól több osztály foglalkozhat a veteményezéssel és élvezhetik a saját munka eredményét. Az új magaságyások beültetése tavasszal folytatódik. A mezítlábas tanösvény építése a sok ülés miatt szükséges jó testtartás, a keringés élénkítése céljából épült. Faanyagból készült keretet ástunk le a földbe, különböző anyagokkal töltöttük fel: homok, kavics, toboz, stb.
Együttműködünk a közeli Zöldovival, számukra is látogatási lehetőséget fogunk biztosítani.
Folyosói szelektív hulladékgyűjtők beszerzése:
Az iskola épületében gondot fordítunk a szelektív hulladékgyűjtés kérdésére, ám a korábbi kukáink kicsik, rossz állapotúak, csak kis hányaduk volt alkalmas a szelektív hulladékgyűjtésre. Ezért nagyobb, 50 literes szelektív hulladékgyűjtők beszerzését céloztuk meg. Három színben, háromféle szelektíven gyűjthető hulladéknak, amiből az iskolában a legnagyobb mennyiségű szemét keletkezik.
Ökoiskola kommunikáció:
A célunk ökofaliújság létrehozása volt. Rendszeresen, minden osztály bevonásával készítettünk és készítünk ÖKO-témákban faliújságot. Ehhez rengeteg papírárura volt és van szükségünk.
A projekt megvalósításában résztvevő csoportok és az önrész bemutatása
Az önrész pedagógusok, szülők, tanulók önkéntes tevékenysége volt (kijelölés, talaj előkészítése, ásás, termések gyűjtése, faliújság tervezése/készítése osztályok bevonásával, mindezek saját szerszámok biztosításával), a továbbiakban pedig a fejlesztések megóvását, gondozását végezzük.